Pages

Thursday, September 6, 2012

အမွတ္စဥ္(၂)

အဂၤလိပ္စာအေျခခံအေရး

နိဒါန္း
အရင္အမွတ္စဥ္(၁)ပို႔ခ်ခ်က္ေတြ
ဖတ္ရတာ လြယ္ရဲ႕ ရွင္းရဲ႕လား။ (လြယ္တယ္၊ ရွင္းတယ္လို႔ေျပာ၊ ဒါမွႀကဳိက္တာ) ေနာက္တာေနာ္...။ မရွင္းမလင္းတာရွိရင္ အီးေမးလ္ပို႔ၿပီး ေမးႏိုင္ပါတယ္။
ေျပာတဲ့အတိုင္းေရာ... ေသခ်ာလိုက္လုပ္ရဲ႕လား။ အေသအခ်ာလိုက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြအတြက္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ စစ္ေဆးေပးမယ္။ အလကားသင္တာဆိုၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆဆလုပ္လို႔ကေတာ့ ေဆာရီးပဲ။ တပည့္စာရင္းကေန ခ်က္ခ်င္းဖ်က္ပစ္မယ္။ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ တကယ္လုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တပည့္စာရင္းသြင္းေပေတာ့။ လူဦးေရကန္႔သတ္ထားတယ္...။ သင္တန္းေၾကးတစ္ျပားမွမေတာင္းဘဲ ဆရာ့အတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့အခ်ိန္ေတြအကုန္ခံ၊ internet ဖိုး အကုန္ခံၿပီး သင္မွာဆိုေတာ့ လူအမ်ားႀကီးေတာ့ ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲ။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ မြဲသြားမွာေပါ့။ ဒီေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ဦးရာလူစနစ္ပဲ။ တကယ္လိုလား ႀကဳိးစားၿပီး တတ္ခ်င္တဲ့သူေတြကို သင္ေပးခ်င္တာ။ BPF အဖြဲ႕၀င္ေတြကို ဦးစားေပးမယ္။
ကဲ... ေလရွည္သြားၿပီ... သင္ခန္းစာေတြ စၾကစို႔။ ေမ့လို႔ေနာ္... ခဏေလး... စာၾကည့္စားပြဲမွာ ေရးကပ္ထားရမယ့္ စာေလးတစ္ေၾကာင္း ေပးဦးမယ္ေလ....

PRACTICE MAKES PERFECT.

ၿပီးခဲ့တဲ့ အမွတ္စဥ္က ႀကိယာအေၾကာင္းသင္ၿပီး ေလ့က်င့္ခန္းေပးခဲ့တယ္။ အဲဒါေျဖေပးရဦးမွာေပါ့ေနာ္..။
1.  U Ba is an engineer.
2.  He is about forty.
3.  He is tall and white.
4.  He is very active.
5.  He is very strict.
6.  He is not at home now.
7.  He is at his work.
8.  He is on duty.
9.  He is busy.
10. He is on the telephone.
စကားပိုဒ္တစ္ခုကို အခုလုိ am, is, are နဲ႔ လြယ္လြယ္ေလး ေရးျပသြားတာ ေတြ႕ၿပီေပါ့ေနာ္...။

                                                                    Has/ Have/ Had or Verb to Have

ကဲ.... အခု...
has, have, had နဲ႔ လြယ္လြယ္ေလးေရးထားတာေတြ ေတြ႕ရဦးမယ္။ has, have, had ရဲ႕ ပင္ရင္းအနက္က ရွိသည္၊ ပိုင္သည္ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ (Helping Verb) အကူႀကိယာအေနနဲ႔ သံုးရင္ေတာ့ ပင္ရင္းအနက္ေပ်ာက္သြားေရာ။ အကူႀကိယာဆိုတာ ဘာလဲ။ ေမးခ်င္ေသးလား။ အကူႀကိယာဆိုတာ အျခားႀကိယာတစ္ခုကို ကူညီတာေပါ့။
ဥပမာ- lived = I have lived
         stayed = I have been staying
မူလ ပင္ရင္းႀကိယာ (Main Verb)အေနနဲ႔သံုးရင္ အမ်ားႀကီးသံုးလို႔ရတယ္။
ဥပမာ- I have no Idea. (ကြၽန္ေတာ့္မွာ အႀကံညဏ္မရွိပါဘူး) ဆင့္ပြားအနက္က ကြၽန္ေတာ္မသိပါဘူး (I don't know) ကို ယဥ္ယဥ္ေက်းေက်း ေျပာလိုက္တာပဲ...။
He has a large house.
They have many companies.  (ကုမ္ပဏီ)
Hla Hla has a lovely cat.
You have many opportunities. (အခြင့္အလမ္း)
I, you, we, they ကို have နဲ႔ သံုးရတယ္။
He, She, It, Mg Mg, Mya Mya စတာေတြကုိ ့has နဲ႔ သံုးရတာ၊ Past Tense က်ရင္ ့had နဲ႔သံုးရတာေတြကိုေတာ့ သိဖို႔လုိတာေပါ့ေနာ္..။
ပိုင္ဆိုင္တာေတြ၊ ရွိတာေတြကို ေျပာရင္ has/have နဲ႔ အမ်ားႀကီးသံုးလို႔ရတာေတြ႕ၿပီေပါ့။
အဲဒီေနရာမွာ မဟုတ္၀ါက်အေနနဲ႔သံုးမယ္ဆိုရင္ ''no'' ထည့္ၿပီးသံုးရတယ္။
ဥပမာ-  They have no children.
              She has no car.
              I have no house.
              We haveno money.
              You have no choice. (ေရြးခ်ယ္စရာ)
ေရးမယ္ဆိုရင္အမ်ားႀကီးရေသးတယ္။ ကို္ယ့္မွာရွိတာေတြ၊ မရွိတာေတြ စာရင္းလုပ္ၿပီ ခ်ေရးၾကည့္စမ္းပါ။ စာေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးထြက္လာလိမ့္မယ္။

ေလ့က်င့္ခန္း(၁)

၁။  ငါ့မွာ မိဘေတြ မရွိေတာ့ဘူး။
၂။  ငါ့မွာ အေဒၚတစ္ေယာက္ေတာ့ရွိေသးတယ္။
၃။  ငါ့မွာ တစ္ခုခု ၀ယ္ဖို႔ေတာင္ ပိုက္ဆံမရွိေတာ့ဘူး။
၄။  ငါ့မွာ တီဗီတစ္လံုးေတာ့ရွိတယ္။
၅။  ငါ့မွာ ကားမရွိဘူး။
၆။  ငါ့မွာ အိမ္တစ္လံုးေတာ့ ရွိတယ္။
၇။  ငါ့မွာ ဗီဒီယို မရွိဘူး။
၈။  ငါ့မွာ ကက္ဆက္တစ္လံုးေတာ့ရွိတယ္။
၉။  ငါ့မွာ အလုပ္အကိုင္မရွိဘူး။
၁၀။ငါ့မွာ စားစရာေတာ့ရွိေသးတယ္။
ကဲ... ေျဖၾကည့္စမ္းပါဦး။ ေရးစရာေတြအမ်ားႀကီး မဟုတ္လား။ ငါ့မွာရွိတာ၊ မရွိတာေတြေရးၿပီး သူ႔မွာ၊ သူတို႔မွာ ရွိတာ၊ မရွိတာေတြ စာရင္းလုပ္ၿပီးေရးၾကည့္ပါဦးေလ...။ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ ျဖစ္ေနလိမ့္ဦးမယ္။ ၿပီးေတာ့ have ဆိုတာကလည္း ဂ်ဳိကာေလ။ ေနရာတကာမွာ သံုးလို႔ရတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အသံုးေတြကိုၾကည့္ပါဦး။

-  I have no doubt. (သံသယ)
-  The children didn't have to go to school on Sunday.
    ကေလးေတြ တနဂၤေႏြေန႔မွာ ေက်ာင္းမသြားရဘူး။
-  He's so rich that he doesn't have to work.
    သူသိပ္ခ်မ္းသာေတာ့ အလုပ္လုပ္စရာမလိုဘူး။
-  Do you have tea or coffee for breakfast?
    နံနက္စာအတြက္ လက္ဘက္ရည္ေသာက္မလား၊ ေကာ္ဖီေသာက္မလား။
    (ဒီေနရာမွာ have ရဲ႕အနက္က ေသာက္တာျဖစ္သြားၿပီ)
-  These shoes will have to be repaired.
    ဖိနပ္ေတြ ျပင္ရလိမ့္မယ္။ ျပင္ဖို႔လိုၿပီ။
   (ဒီေနရာမွာ have ရဲ႕အနက္က  must, need အနက္မ်ဳိးေရာက္ျပန္ေရာ)
-  Do you have time for reading?
    စာဖတ္ဖို႔ အခ်ိန္မ်ားမ်ားရသလား။
   (ဒီေနရာမွာ have ရဲ႕အနက္က ရတယ္ဆိုတဲ့ အနက္ျဖစ္ျပန္တယ္)
-  What shall we have for dinner?
    ငါတို႔ ညစာ ဘာစားၾကမလဲ။
    (ဒီေနရာမွာ have ရဲ႕အနက္က စားတာလို႔ သံုးလို႔ ရျပန္တယ္)
-  Let me have a try?
    ကြၽန္ေတာ္ ႀကဳိးစားၾကည့္ပါရေစဦး။
    (ဒီေနရာမွာ have ရဲ႕အနက္က  look ရဲ႕ အနက္မ်ဳိး သံုးျပန္တယ္) 
-  Do you ever have dreams?
    မင္းအၿမဲတမ္း အိပ္မက္မက္သလား။
    ( have ရဲ႕အနက္က ေျပာင္းသြားျပန္ေရာ)
-  I would have you know that you can do what you like.
    မင္းႀကဳိက္တာ မင္းလုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာ မင္းကို သိေစခ်င္တယ္။
-  What would you have me do?
   ငါ့ကို ဘာလုပ္ေစခ်င္တာလဲ။
   (ဒီေနရာမွာ have ဟာ want ရဲ႕ေနရာကို ၀င္ယူသြားျပန္ေရာ) 
-  You shall have it back.
    ဒီဟာကို မင္း ျပန္ေပးရလိမ့္မယ္။ 
-  Let me have it back soon. 
    အဲဒါကို မၾကာာခင္ ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ရပါရေစ။
   (ဒီ၀ါက်မွာ have က return ဆိုတဲ့ စကားလံုးေနရာ ေရာက္ေနျပန္ေရာ)
ကဲ... မခက္လား။ have တစ္လံုး အသံုးပေဒသာလုိ႔ ဆိုရေတာ့မယ္။
တကယ္ေလ့လာတဲ့အခါက်ေတာ့ am, is are, was were, has, have, had ေတြနဲ႔တင္ စာေၾကာင္းေတြ အမ်ားႀကီး သံုးလို႔ရတယ္ဆိုတာ ေတြ႕ၿပီမဟုတ္လား။

                                                                
-->

Verb to do အေၾကာင္းက ပိုရွည္လ်ားလိမ့္မယ္။
Verb to do ဆိုတာ ျပဳမူ/ လႈပ္ရွား/ ေဆာင္ရြက္မႈမွန္္သမွ်ကို ေဖာ္ျပတဲ့ စကားလံုးေတြကိုေခၚတယ္။ ထိုင္သည္၊ ထသည္၊ သြားသည္၊ လာသည္၊ စားသည္၊ ေသာက္သည္ စသည္ျဖင့္ ျပဳမူ/ လႈပ္ရွား/ ေဆာင္ရြက္မႈမွန္္သမွ် Verb to do ပဲေပါ့။ အဲဒီ Verb to do ေတြနဲ႔ စာေၾကာင္းေတြအမ်ားႀကီး သံုးလို႔ ရလိမ့္မယ္။ ဒီထဲမွာ Do ဆိုတဲ့စကားလံုးနဲ႔ စာေၾကာင္းသံုးပံုေလးၾကည့္ပါဦး။ ေျပာရဦးမယ္..။ Do/Does/ Did ကလည္း Has/Have/Had လိုပဲ ပင္ရင္းႀကိယာ (Main verb) နဲ႔ အကူႀကိယာ (Helping verb) ဆိုၿပီးရွိတယ္။
အခုေျပာမွာက (Main verb) Do/Does/ Did ပါပဲ။
I do want to go. (သြားခ်င္တယ္) (သြားကို သြားခ်င္တယ္)
I want to go. ကိပိုၿပီးေလးနက္သြားေအာင္ do ထည့္သံုးလိုက္တာ။
Do stop playing guitar. (ဂစ္တာတီးေနတာရပ္လိုက္) (ရပ္ကိုရပ္လိုက္)
I will do what I can.
ငါတတ္ႏိုင္တာ ငါလုပ္မယ္။
I do my work without your help.
မင္းအကူအညီမပါဘဲ ငါ့အလုပ္ကို ငါလုပ္မယ္။
You must do as the other do.
တျခားသူေတြလုပ္သလို မင္းလုပ္ရမယ္။
I will do a translation for you.
မင္းအတြက္ ဘာသာျပန္ေပးရဦးမယ္။
I will do good for you.
မင္းေကာင္းက်ဳိးကို လုပ္ေပးရဦးမယ္။
Please do the flowers.
ပန္းေတြကို (ပန္းအိုးထဲမွာ) (လွေအာင္) ျပင္လိုက္ပါ။
Go and do you hair.
မင္းဆံပင္ေတြကို သြားၿပီးျပင္ပါဦး။
He did his best to help us.
ငါတို႔ကို ကူညီဖို႔ သူ အစြမ္းကုန္ လုပ္ခဲ့တာပဲ။
ငါတို႔ကို သူ အစြမ္းကုန္ကူညီခဲ့တယ္။

အဲဒီလို Do တစ္လံုးနဲ႔ အမ်ားႀကီးသံုးလို႔ရပါတယ္။ စကားလံုးလြယ္လြယ္ေလးေတြ သံုးတတ္မွ ေတာ္တာ။ ကိုယ္ေရးလိုက္တာကို ဘယ္သူပဲဖတ္ဖတ္ နားလည္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ ဒီလို လြယ္လြယ္စကားလံုးေလးေတြ ရွာသံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ “The Advanced Learner's Dictionary of Current English“ စာအုပ္ ဖြင့္ရွာဖတ္ၾကည့္ေပါ့ အခ်ိန္အား မရတဲ့သူတို႔ နည္းနည္းပ်င္းတဲ့သူတို႔ကေတာ့ ဆရာေရးတာပဲ ဖတ္ေပါ့။ ရပါတယ္။
ေစာေစာက Main Verb အေနနဲ႔ သံုးျပခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ အခု Helping Verb အေနနဲ႔ သံုးျပရေတာ့မယ္။ Helping Verb ကမွ ပိုမ်ားတာ…
(၁)   မဟုတ္၀ါက်ေတြ သံုးခ်င္တဲ့အသံုး ေနာက္က not ထည့္ၿပီးသံုးေပေရာ့…
I do not believe you.
He does not open the door.
They do not like him.
We did not go there last night.
ေမးခြန္း၀ါက်ေတြမွာလည္း Do/Does/Did ဟာ အေရးပါတယ္။
Do you know me?
Do you write a letter last week?
Does she give me a book?
Do they come to her birthday party?
What do you want?
What do you know?
Where do you live?
How does he go there?
Why don't you believe me?
အဲဒီလို do/does/did သိ႐ံုနဲ႔ အမ်ားႀကီးသံုးတတ္ရင္ အျခားႀကိယာေတြသိရင္ ပိုသံုးတတ္ေတာ့မွာေပါ့…။
ဥပမာ…
He goes go school.
They play football everyday.
He saw you yesterday.
I request you to come here.
We know your brother.
She makes a mistake.
ကဲ… အခု ႀကိယာေတြနဲ႔ စာေၾကာင္းေတြဖြဲ႕ၾကည့္ရေအာင္…။

ေလ့က်င့္ခန္း(၂)
၁။    ကၽြန္ေတာ့့္မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္တစ္ခုရွိတယ္။
၂။    ကၽြန္ေတာ္ ဆရာ၀န္ျဖစ္ခ်င္တယ္။
၃။    ကၽြန္ေတာ့္မွာ မိဘေတြ မရွိပါဘူး။
၄။    ဦးေလးတစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိတယ္။
၅။    သူက အင္ဂ်င္နီယာတစ္ဦးပါ။
၆။    သူက သေဘာေကာင္းတယ္။
၇။    ကၽြန္ေတာ့္အေပၚ ၾကင္နာတယ္။
၈။    သူ႔ အကူအညီနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းတက္ရတယ္။
၉။    အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ (၁၀)တန္းေအာင္ၿပီ။
၁၀။ ေဆးတကၠသိုလ္တက္ခ်င္ပါတယ္။
၁၁။  ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္အမွတ္မေကာင္းဘူး။
၁၂။  ၀ိဇၨာ / သိပၸံ တကၠသိုလ္ပဲ တက္ရေတာ့မယ္။
၁၃။  အေ၀းသင္တကၠသိုလ္ တက္တာပဲ ပိုေကာင္းမယ္။
၁၄။ အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္ႀကဳိးစားမယ္။
၁၅။  The Best English က ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ကၽြန္ေတာ္ အကုန္ လုပ္မယ္။
၁၆။  တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာ အဂၤလိပ္စာကို ကၽြန္ေတာ္ ေရးႏိုုင္ဖတ္ႏိုင္ ရမယ္။
၁၇။  အဂၤလိပ္စာတတ္ေျမာက္သြားရင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အလုပ္ ရွာရတာ အလြန္လြယ္ကူမွာပါ။
၁၈။  ဘ၀ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ ႐ုန္းကန္ျခင္းပဲ။
၁၉။  ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ တိုးတက္ဖို႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ အစြမ္းကုန္ ႀကဳိးစားရမယ္။
ဒီလိုေရးတဲ့အခါ Grammar မွန္ဖို႔အတြက္ Agreement of the very with its Subject ကုိ သိကိုသိမွျဖစ္မယ္။ ဒီေတာ့ ေနာက္သင္ခန္းစာမွာ အဲဒီ အေၾကာင္းေလး နဲ႔ စၾကတာေပါ့ေနာ္။

အဂၤလိပ္စာ အေျခခံအဖတ္
ၿပီးခဲ့တဲ့သင္ခန္းစာမွာ ဘာမွ ရွင္းမျပဘဲ၊ စာပိုဒ္(၃)ပိုဒ္ကို (၁၀)ေခါက္ ဖတ္ခိုင္းလိုက္တယ္။ ေျပာတဲ့အတိုင္း ဖတ္တဲ့သူနည္းမွာပါ။ ဖတ္တဲ့သူကေတာ့ (၁၀)ေခါက္ ျပည့္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ ဆရာက ဘာ့ေၾကာင့္ဖတ္ခိုင္းလဲဆိုတာ သေဘာေပါက္သြားမွာပါ။ တကယ္ဖတ္ၾကည့္စမ္းပါ။ စိတ္ပါလက္ပါနဲ႔ တကယ္ဖတ္ရင္ ပထမအေခါက္နဲ႔ ဒုတိယအေခါက္ မတူေတာ့ဘူး။ ဒုတိယအေခါက္နဲ႔ တတိယ အေခါက္ ပိုကြာသြားၿပီ။ ေနာက္ဆံုး (၁၀)ေခါက္ေရာက္ရင္ ပထမဆံုးစဖတ္တဲ့ အေခါက္နဲ႔ အျခားနားႀကီးျခားနားသြားၿပီ။
(၁၀)ေခါက္ေျမာက္မွာ ႏႈတ္သြက္လွ်ာသြက္ျဖစ္ၿပီး၊ စာေၾကာင္းေတြကို မ်က္မွန္း တန္းမိၿပီး၊ အဓိပၸါယ္ကို သိသင့္သေလာက္ သိၿပီ။ စာပိုဒ္ကို ရဲရဲတင္းတင္းဖတ္ႏိုင္တဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္မႈရွိသြားႏိုင္ၿပီေပါ့။ အေခါက္(၂၀)ဖတ္္ရင္ ဒီထက္ေတာင္ ပိုၿပီး ထူးဦးမယ္။ အဂၤလိပ္စာ ေျပာတတ္ခ်င္ရင္ အသံထြက္ဖတ္။ ထပ္တလဲလဲဖတ္။ ခဏ ခဏဖတ္။ တတ္ကိုတတ္တယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔တတ္ခ်င္ရင္္ေတာ့ အဂၤလိပ္စကား ေျပာတဲ့သူေတြနဲ႔ သြားေန၊ သူတို႔ေျပာတာနားေထာင္၊ ကိုယ္ကလည္း မတတ္တတတ္ ျပန္ေျပာရင္းနဲ႔ စကားေျပာတတ္သြားမွာပါ။
ထားပါေတာ့ေလ…။ အခုသင္ခန္းစာမွာ အပိုဒ္ျဖတ္နည္းေျပာမယ္။ မ်ဥ္းရွည္ ျဖတ္ထားတာက ျပဳလုပ္သူ subject, verbနဲ႔ ျပဳလုပ္ခံရသူ၊ ခံရမႈ object ေတြကို ခြဲၿပီး ျပထားတာပါပဲ။ မ်ဥ္းတိုျဖတ္ထားတာက sub, verb, obj ေတြမွာ စာေၾကာင္းထပ္ရွည္ ေနဦးမယ္ဆုိရင္ မ်ဥ္းတိုနဲ႔ျဖတ္ၿပီး ခဏ အသံနားတဲ့သေဘာပဲ။ ၿပီးေတာ့ စာေၾကာင္း ႏွစ္ေၾကာာင္းကို အလယ္မွာ and, but, because, although, that, which စတာေတြနဲ႔ ဆက္ထားမယ္ဆိုရင္ အဲဒီ စကားဆက္ေတြမွာ မ်ဥ္းရွွည္ျဖတ္ၿပီး အသံရပ္ လိုက္တယ္။ ဒီသေဘာပါပဲ။ ကိုယ့္ဖာသာ ျပဳလုပ္သူ sub, verb, obj ေတြကို သိလို႔ကေတာ့ ကို္ယ့္ဖာသာကိုယ္ ျဖတ္ၿပီး ဖတ္ေပေရာ့။ ေနာက္တစ္ခုက ဖတ္တဲ့ေနရာမွာ sub ဟာ တစ္လံုးတည္းရွိရင္ တစ္လံုးတည္းဖတ္ရေပမယ့္ စကားစု ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ စကားစုလိုက္ တြဲၿပီးဖတ္ရတယ္။ တစ္လံုးစီ သြားဖတ္လို႔ကေတာ့ ဟာသပဲ။ ဥပမာ- The man on the road is my younger brother lived in Insein. အဲဒီ စာေၾကာင္းကို ဒီလိုတစ္လံုးခ်င္းဖတ္ရင္ ရယ္စရာေပါ့။ The/ man/ on/ the/ road/ is/ my/ younger/ brother/ lived/ in/ Insein. ဒီလို ဖတ္မွ နားလည္မယ္… The man on the road/ is my younger brother/ lived in Insein.
ကဲ… ဒီသင္ခန္းစာမွာလည္း The man who escaped ရဲ႕ Episode 2 ကို ဆက္ဖတ္ရေအာင္။ ထံုးစံတိုင္း (၁၀)ေခါက္ပဲ။ အေခါက္(၂၀)တိုးဖတ္ရင္လည္း စိတ္မဆိုးဘူးေနာ္။ ဖတ္ႏိုင္သေလာက္ဖတ္။ ဖတ္ျခင္းရဲ႕အရသာနဲ႔ အက်ဳိးေက်းဇူးကို အေသအခ်ာ သိလာလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ ႀကဳံတုန္း ေျပာရဦးမယ္… ပညာရပ္တစ္ခုကို သင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ သင္ဆရာ၊ ျမင္ဆရာ၊ ၾကားဆရာ တစ္ခုခုေတာ့ ရွိမွာပဲ။ သင္ဆရာရွိရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့။ အျမန္ဆံုးတတ္တယ္ေလ။
အဲဒီ သင္ဆရာကိုလည္း အေသအခ်ာေရြး။ ေတြ႕ကရာလူ ဆရာမတင္နဲ႔။ ဆရာအေရြးမွားသြားရင္ အဂၤုလိမာလလို ဒုကၡလွလွႀကီးနဲ႔ ေတြ႕သြားမယ္။ ဒီဆရာ အာေဘာ္နဲ႔ ကိုက္တယ္ ႀကဳိက္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဆရာဆီမွာ တပည့့္ခံေပေတာ့။
တပည့္ခံၿပီးေတာ့မွ တတ္ေယာင္ကားမလုပ္နဲ႔။ မသင္ခ်င္သလို၊ သင္ခ်င္သလို၊ အလုပ္မ်ားေနသလို အီးေယာင္၀ါးမလုပ္နဲ႔။ စာတတ္ခ်င္လို႔ တပည့္ခံၿပီးရင္ေတာ့ မွန္မွန္မွားမွား ခိုင္းတာအကုန္လုပ္ေပေတာ့။ ဆင္ေျခကန္မေနနဲ႔။ ဒီလို ဆရာ့အေပၚမွာ ယံုၾကည္မႈရွိၿပီး အသက္စြန္႔လုပ္၀ံ့တဲ့သူမွ တကယ္တတ္တာ။ ဆရာဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးကလည္း တပည့္အက်ဳိးယုတ္ေအာင္ ဘယ္ႏွိပ္စက္ပါ့မလဲ။ တတ္ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ ခိုင္းမွာတစ္ခုပါပဲ။
ဒီေတာ့ ဆရာ့ကို ယံုလား…။ စဥ္းစားဦးေနာ္…။ ယံုၿပီဆို တပည့္ခံ။ အာမခံနဲ႔။ မွန္မွန္ မွားမွား ဆရာခိုင္းတာလုပ္။ ဒါပဲ…။ တတ္ကိုတတ္ေစရမယ္။ ဆရာ့ကို ခိုင္းတာလုပ္ပါမယ္ အာမခံၿပီးမွ ဆရာ့ကြယ္ရာမွာ ဆရာမျမင္ဘူးဆိုၿပီး မလုပ္ဘဲ၊ မဖတ္ဘဲ မေနနဲ႔။ ကိုယ့္ ကိုယ္ေစာင့္နတ္က သိတယ္။ အဲဒီ ကိုယ္ေစာင့္နတ္က ကိုယ့္ကို ႏွိပ္ကြပ္လိမ့္မယ္။ ဆရာခိုင္းတာ မလုပ္မိဘူးဆိုၿပီး ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္  ျပန္ေျခာက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲေစလိမ့္မယ္။
   (၁၀)ေခါက္ဖတ္ဆို (၁၀)ေခါက္ဖတ္။ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ဆို လုပ္တဲ့သူကေတာ့ အလုပ္ၿပီးသြားတဲ့အခါ စိတ္ရွင္းၿပီး ေပါ့ပါးသြားလိမ့္မယ္။ တာ၀န္ေက်ၿပီးတဲ့အခါ ရရွိတဲ့ စိတ္ေက်နပ္မႈအရသာကို ပိုက္ဆံနဲ႔မ၀ယ္ဘဲရလိမ့္မယ္။
   ကဲ… ဒီေတာ့ ေပးထားတဲ့ စာပိုဒ္ကို ဖတ္ေပေတာ့ (၁၀)ေခါက္။ ၿပီးေတာ့ ေပးထားတဲ့ ေမးခြန္းကို ေျဖ၊ ေနာက္အပတ္က်ေတာ့ ေျဖဆိုပံု ေျဖဆိုနည္းေတြ ထပ္ သင္ေပးဦးမွာပါ။ ႀကဳိးစားၿပီးဖတ္၊ ႀကဳိးစားၿပီးေျဖ။  

THE MAN WHO ESCAPED
Episode - 2
1. It is/ six o'clock/ on a very cold winter/ evening. All over England/ people are sitting down/ in their living-rooms/and/ are watching the news/on television/ or, are listening to it/ on the radio./ There is/ one very important piece of news/ this evening./ It is this.
   ''In the West of England/ this evening, hundred of policemen/ are looking for a man/ who escaped form Princeville Prison/ early this morning./ The man's name is/ Edward Coke. He is, 30 years old, six feet tall, and has black hair/ and blue eyes./ He is wearing a dark blue, prison uniform/ The police do not think he can stay tree/ very long. It is only/ a few degrees/ above zero/ and, It is snowing.''

2. The radio is on/ in an expensive pub/ in Soho,/ in the centre of London,/ Most the people there/ are not very interested/ in the news programme/ but one man is./ His name is, Eric Masters. He is about 45/ and is wearing/ very expensive clothes./ He is looking very afraid of something,/ There is another man/ standing next to him/ at the bar,/ masters is asking him/ a question./
   ''Did they say the man's name/ was, Coke?''/ ''Yes, that's right./ Coke ... Edward Coke./ Why? Do you know him?''/
   ''Pardon?''/ ''Do you know him?''/
   '' No ... no, I don't know him/ I...I...just wanted to know/ the man's name,/ that's all.''/
3. In another part of London,/ a young detective/ is standing/ in the office of his chief/ at Scotland yard,/ The young detective's name is/ Richard Baxter./
   ''You knew Coke,/ didn’t you,/ Baxter?''
   ''Yes, sir,/ I arrested him/ four years ago.''/
   Baxter's chief/ is nodding his head./
   ''Yes, I know that,/ Baxter,/ That's why/ I'm giving you/ this order,/ now,/ Find/ Coke again!/ You must find him/ immediately!''/
Answer these questions
1. What did Coke wear in the prison?
2. Where was the Soho pub?
3. Who was interested in the radio news programme?
4. What was the name of young detective?
5. Who gave the order to Baxter to find Coke immediately?

အဂၤလိပ္စာ အေျခခံအေျပာ

ၿပီးခဲတဲ့ သင္ခန္းစာမွာတုန္းက စကားေျပာအစ ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားေတြ သင္ေပး ခဲ့တယ္။ အျပည့္အစံုမဟုတ္ေသးဘူး။ လိုသေလာက္ပဲတင္ေပးထားတာ။ အဲဒီ ေလာက္သိရင္ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေတြ သိရင္ စိတ္႐ႈပ္ ေခါင္း႐ႈပ္နဲ႔ အလုပ္ မျဖစ္မွာစုိးလို႔။ ဒီဆရာသင္တာ ဘာေတြညာေတြ က်န္ေသးတယ္ဆိုၿပီး ကြယ္ရာမွာ အတင္းတုပ္မေနနဲ႔။ တမင္ခ်န္ထားတာလို႔မွတ္…။ ျပည့္ျပည့္စံုစံုနဲ႔ စာအုပ္ထဲမွာရွိတာ ေကာင္းသလား။ စဥ္းစား ၾကည့္ေပေတာ့။
ကဲ.. ဒီသင္ခန္းစာမွာေတာ့ Gratitude ေက်းဇူးတင္စကား။
တစ္ခုခုေၾကာင့္ ေက်းဇူတင္တယ္လို႔ေျပာခ်င္ရင္ Thank you. Thank a lot. Thank you very much. Thank you so much. လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ေပါ့။
ကိုယ္က ကူညီေဆာင္ရြက္ေပးလိုက္လို႔ သူက အဲဒီလိုစကားမ်ဳိးျပန္ေျပာလာရင္ အ,အႀကီးလို ႏႈတ္ပိတ္မေနနဲ႔ေနာ္…။ ဒီလိုမ်ဳိးေလးေတြ ျပန္ေျပာေပးရတယ္…။
You are welcome. မလိုပါဘူး။ ကိစမရွိပါဘူးဆိုတဲ့သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ျပန္ေျပာလိုက္တာပါ။ (ႀကဳိဆိုပါတယ္ဆိုၿပီး တိုက္ရိုက္ႀကီး ဘာသာျပန္မေနနဲ႔ဦး)
Not at all. Don't mention it. Never mind. လို႔ သင့္ေတာ္သလို ျပန္ေျပာလို႔လည္းရပါတယ္..။ ကိုယ့္ကို သူက အႀကံေပးလို႔၊ ဖိတ္ၾကားလို႔၊ ခ်ီးမြမ္းလို႔ တစ္စံုတစ္ခုေဆာင္ရြက္ေပးလုိ႔၊ လက္ေဆာင္ေပးလို႔  ကိုယ္က ေက်းဇူးတင္စကား ျပန္ေျပာေတာ့မယ္ဆိုရင္.. ဒီလိုေတြေျပာေပါ့…

-  Thank you for your advice.
    ခင္ဗ်ားေပးတဲ့ အႀကံဉာဏ္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your birthday present.
ခင္ဗ်ားရဲ႕ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your lovely gift.
ခင္ဗ်ားရဲ႕လွပတဲ့လက္ေဆာင္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your kindness.
ခင္ဗ်ားရဲ႕ၾကင္နာမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
    (ျပဳမူေဆာင္ရြက္ ေပးကမ္းတဲ့အခါမ်ဳိးမွာသံုးတယ္)
-  Thank you for your compliment.
    ခင္ဗ်ားရဲ႕ခ်ီးမြမ္းစကားအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your invitation.
ခင္ဗ်ားရဲ႕ဖိတ္ၾကားမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your warmly welcome.
ခင္ဗ်ားရဲ႕ေႏြြးေထြးတဲ့ ႀကဳိဆိုမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank you for your help.
ခင္ဗ်ားရဲ႕အကူအညီအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  Thank   for everything.
အရာအားလံုးအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
လက္ေဆာင္ရတဲ့အခါမွာေတာ့….
-  What a lovely present! Thank for your gift.
လွလိုက္တဲ့လက္ေဆာင္ေလးေနာ္၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ လက္ေဆာင္အတြက္ ေက်းဇူးတင္ ပါတယ္။
-  Thank you for your invitation.
ခင္ဗ်ားရဲ႕ဖိတ္ၾကားမႈအတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
-  That's so kind of you to say so.
ဒီလို အားေပးစကား လာေျပာတာေက်းဇူးပါပဲ။
ဒါေတြအားလံုး က်က္၊ အလြတ္ရေအာင္က်က္၊ ေဒါက္..ေဒါက္..ေဒါက္နဲ႔ ေျပာတတ္ ေေအာင္ က်က္မွတ္ပါ…။
ကဲ…ေေက်းဇူးတစကားေျပာၿပီးရင္ေတာ့ ေတာင္းပန္စကား…  Apology
Excuse me. လို႔ ေျပာေပးရတယ္။
Excuse me. May I come in.
အခန္းထဲ ၀င္ခြင့္ျပဳပါခင္ဗ်ား..။
Excuse me for coming late.
    ေနာက္က်ေရာက္လာတာခြင့္လႊတ္ပါခင္ဗ်ား..။
Excuse me. May I have a light?
မီးတစ္တို႔ေလာက္ေပးပါလား..။
    I am sorry. I made a mistake.
    အမွားလုပ္မိတဲ့အတြက္ ခြင့္လႊတ္ပါခင္ဗ်ား..။
I am sorry. I was out when you called me up.
၀မ္းနည္းပါတယ္… ခင္ဗ်ားဖုန္းဆက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အျပင္သြားေနတာ…။
ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္က်သြားတာ ခြင့္လႊတ္ပါခင္ဗ်ား… လို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေျပာလာတဲ့အခါ….
That's OK. It's all right. No problem.
    ဆိုၿပီး တစ္ခုခုျပန္ေျပာပါ..။
You are welcome. လို႔ မေျပာရဘူးေနာ္…။
I beg your pardon.
ခြင့္လႊတ္ပါ။
Pardon me for my contradiction of you.
ခင္ဗ်ားကို ဆန္႔က်င္ေျပာဆိုမိတာ ခြင့္လႊတ္ပါ…။
I beg your pardon.
Pardon, sir. ဆိုၿပီး ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ေျပာပါဦးဆိုတဲ့ အဓိပါယ္နဲ႔ ေျပာရမယ္..။
ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္က နည္းနည္းအျပစ္ႀကီးသြားမယ္ဆိုရင္ေတာ့…
Please, forgive me. ခြင့္လႊတ္ပါခင္ဗ်ား…။
ေက်းဇူးျပဳၿပီးေတာ့ ဆိုတာကို ေနရာတကာထည့္ေျပာမေနနဲ႔ေတာ့၊ ဒါက ယဥ္ေက်းေအာင္ ေျပာတဲ့စကားပဲ..။
I hope you’ll forgive me.
ခင္ဗ်ားကၽြန္ေတာ့္ကိုခြင့္လႊတ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္..။
ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ္ၿပီေပါ့ေနာ္..။ ကိုယ္က သူတစ္ဖက္သားအေပၚ အမွားေတြ မလုပ္မိခဲ့ရင္ ဒီစကားေတြေတာင္ သံုးစရာမလိုပါဘူး..။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိထားရ မွာေပါ့ေနာ္…။
    ကဲ… ေနာက္သင္ခန္းစာက်မွ ၀မ္းနည္းစကားေတြ၊ ခ်ီးက်ဴးစကားေတြ ဆက္ေျပာ ၾကတာေပါ့ေနာ္…။
See you next lesson.


No comments:

Post a Comment