Pages

Buddha Quotes

Saturday, October 20, 2012

အမွတ္စဥ္(၃)
ကဲ… ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က Verb အေၾကာင္းေတြ ပို႔ခ်ၿပီးသြားၿပီ။ အဲဒီ Verb ေတြကို စာေၾကာင္းေတြမွာဘယ္လိုသံုးမွာလဲ။ သံုးတဲ့အခါမွာ ဘယ္လို စည္းကမ္းေတြ ရွိသလဲဆိုတာ ဒီအမွတ္စဥ္မွာ ဆက္လက္ပို႔ခ်သြားပါမယ္။
Verbေတြကို ဘယ္လိုေနရာေတြမွာသံုးသလဲလို႔ေျပာခ်င္ရင္ စာေၾကာင္း ေတြ အေၾကာင္း အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ေျပာရလိမ့္မယ္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္ စာေၾကာင္း(၀ါက်) ၃-မ်ဳိးရွိတယ္။ ဒီအမွတ္စဥ္မွာ ဒီ၀ါက် ၃-ခုကိုပဲ ေျပာမယ္။
(၁)  ရိုးရိုး၀ါက် (Statement)
(၂)  ေမးခြန္း၀ါက် (Question or Interrogative)
(၃)  အမိန္႔ေပး၊ ေတာင္းပန္၊ ခိုင္းေစ၀ါက် (Imperative) တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

(၁)  ရိုးရိုး၀ါက် (Statement) မွာေတာ့ Verb ဟာ ကတၱား (Subject) ရဲ႕ေနာက္မွာ အျမဲလိုက္ေလ့ရွိပါတယ္။
       The man killed the dog on the road yesterday.
       သို႔ေသာ္ Passive Voice စာေၾကာင္းမွာေတာ့ ခံရသူ(Object) ရဲ႕ေနာက္မွာသာ လိုက္ရပါတယ္…
       ဥပမာ-
      The dog was killed by the man on the road yesterday.
       (Active/ Passive) အေၾကာင္းသင္တဲ့အခါမွာ အေသးစိတ္ ေလ့က်င့္ခန္းေတြနဲ႔ ရွင္းျပပါဦးမယ္)
       အခုေတာ့ ရိုးရိုး၀ါက်ေတြမွာ Verb ကို Subject ေနာက္မွာ သံုးရတယ္ဆိုတာ သိၿပီေပါ့ေနာ္…။
(၂)  ေမးခြန္း၀ါက်ေတြမွာေတာ့ W/H နဲ႔ေမးတဲ့ေမးခြန္းေတြ၊ Helping Verb ေမးခြန္းေတြမွာေတာ့ စာေၾကာင္းကိုၾကည့္ၿပီး ဘယ္ေနရာမွာ သံုးတယ္ဆိုတာကို ၾကည့္ေပေတာ့။
       နမူနာစာေၾကာင္းေတြ ေရးျပပါမယ္…။
-                    Who is your brother? 
-                    Whom do you want to know?
-                    Which is your umbrella?
-                    Which colour do you like best?
-                    Whose car is that?
-                    Whose mother is she?
-                    When will he come to me?
-                    Where are you going now?
-                    Where do you live?
-                    What are you doing now?
-                    What kind of man is he?
-                    What do you want?
-                    What can I do for you?
-                    What is your name?
-                    How old are you?
-                    How do you know about me?
-                    How much money do you have?
-                    How many students are there in the class?
-                    How long will you stay here?
-                    How far is from here to the bus stop?
       Helping Verb အကူႀကိယာေတြနဲ႔ ေမးခြန္းေတြကို ၾကည့္ပါဦး။
-                    Can I ask any question?
-                    Will you agree with me?
-                    Do you know my brother?
-                    May I come in?
-                    Does he take my umbrella?
-                    Shall I go out?
-                    Could I take a message?
-                    Would you like tea or coffee?
       -      Did you buy a book yesterday?
ေမးခြန္းစာေၾကာင္းေတြကိုဖတ္ၾကည့္ၿပီး ႀကိယာရဲ႕အေနအထားကို ၾကည့္ပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒီေမးခြန္းပံုစံအတိုင္း ကိုယ္ေရးခ်င္၊ ေျပာခ်င္တဲ့ ႀကိယာေတြ အစားထိုးေရးၾကည့္၊ ေျပာၾကည့္ရင္ ကိုယ္လည္း ေမးတတ္၊ ေျပာတတ္သြားမွာပါ။
(၃)  အမိန္႔ေပး၊ ေတာင္းပန္၊ ခိုင္းေစ၀ါက်ေတြမွာေတာ့ Verb ကို စာေၾကာင္းရဲ႕ေရွ႕မွာ ထားသံုးေလ့ရွိတယ္။
       -      Sit down.
       -      Take a seat.
       -      Go ahead.
       -      Come in.
       -      Get out.
       -      Do it now.
       -      Please, come and sit down.
       -      Read the passage, please.
       -      Give me your ruler, please.
       -      Ask him what he will do.
       (ဒီစာေၾကာင္းေတြမွာ please ကို ယဥ္ေက်းသမႈနဲ႔ ေရွ႕နဲ႔ေနာက္မွာ ထည့္ေျပာတတ္တာသတိျပဳ။)
ကဲ… Verb ရဲ႕ေနရာကို သိၿပီးၿပီဆိုေတာ့ Verb ရဲ႕ စည္းကမ္းေလး အေၾကာင္း ေျပာရဦးမယ္။ အဂၤလိပ္လိုေတာ့
       Agreement of the verb with its subject.
၀ါက်တစ္ေၾကာင္းေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္.. ႀကိယာဟာ သူနဲ႔အတူ စာေၾကာင္း ထဲမွာ ျပဳလုပ္သူ (Subject) (ကတၱား)နဲ႔ သေဘာတူညီေနရမယ္။
Subjectက အနည္းကိန္းဆိုရင္ Verb ကလည္း လိုက္နည္းရလိမ့္မယ္။ Subjectက အမ်ားကိန္းဆိုရင္ Verb ကလည္း လိုက္မ်ားေပးရမယ္။
ဥပမာ-
1. Hla Hla is a nurse.
    (sub) Hla Hla က အနည္းကိန္းျဖစ္ေတာ့ Verb က အနည္းကိန္း is ျဖစ္ေပးရတယ္။  
2. They are students.
    (sub) They က အမ်ားးကိန္းျဖစ္ေတာ့ Verb က အမ်ားကိန္း are ျဖစ္ေပးရတယ္။  
3. Ko Ko  has a piano.
4. They  have parents.
5. Aye Aye   writes a letter.
6. The boys  play football.
နံပါတ္ ၅ နဲ႔ ၆ မွာ Verb to do ေတြနဲ႔သံုးထားရင္ သတိျပဳစရာ တစ္ခ်က္ရွိတယ္။ Subjectမွာ အနည္းကိန္းကို မ်ားခ်င္ရင္ s/es ထည့္ေပးရတယ္။ ဒါေပမဲ့ Verb မွာေတာ့ ေျပာင္းျပန္။ Verbကို အနည္းကိန္းလုပ္ခ်င္ရင္ s/es ေပါင္းထည့္ေပးရတယ္။
ဥပမာ-  
    1. A boy plays the guitar.
        A boy က အနည္းကိန္းျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ႀကိယာ play ကို အနည္းကိန္းျဖစ္ေအာင္ s ေပါင္းထည့္ ေပးရတာ သတိျပဳပါ။  
2. She writes a letter.
   3. Mg Mg goes to school.
   ဒါေပမဲ့ Subject ဟာ အမ်ားကိန္းျဖစ္ေနရင္ေတာ့ Verb ကို ဘာမွွေပါင္းထည့္စရာ မလိုဘူး။ Verb ရဲ႕မူလကိုက အမ်ားကိန္း ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာပဲ။
ဥပမာ-
    4. They stand near the door.
   5. We work there.
ျခြင္းခ်က္တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္… Subject ဟာ I, You ျဖစ္ေနရင္ေတာ့ Verb ကို s/es ထည့္ေပါင္းစရာ မလိုဘူး။
ဥပမာ-
    6. I go to school.
7. You  do it now.

      Subject ႏွစ္ခုကို and နဲ႔ဆက္လိုက္ရင္ Subject ဟာ အမ်ားကိန္းျဖစ္သြားလို႔ ႀကိယာကလည္း အမ်ားကိန္းျဖစ္ရမယ္။ (ႀကိယာအမ်ားကိန္းဆိုရင္ ဘာမွထည့္စရာမလို)
1. Aung Aung and Mg Mg are brothers.
   2. You and I are lovers.
   3. Ma Ma and Hla Hla go to the pagoda.
   4. U Ba and U Mya work together.

Subject ႏွစ္ခုကို and နဲ႔ဆက္ထားေပမဲ့လည္း လူတစ္ေယာက္တည္း၊ အရာ၀တၳဳတစ္ခုတည္းလို႔ ယူဆရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ Verb ကို အနည္းကိန္းပဲ သံုးရမယ္။
1. My teacher and uncle is U Mya.
   2. My father and benefactor knows my friends.
   3. The white and black cat is sleeping in the kitchen.
    (and ရဲ႕ေနာက္က Noun ေရွ႕မွာ a, an, the ေတြမပါရင္ တစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ ေျပာတာမွတ္ပါ။)

   Sub အနည္းကိန္းႏွစ္ခုကို and နဲ႔ဆက္ထားေပမဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာ တစ္ခုတည္းလို႔ ယူဆရမယ္ဆိုရင္ Verb ကို အနည္းကိန္းပဲ သံုးရတယ္။
1. Slow and steady wins the race.
   2. Time and Tide waits for no man.
   3. Rice and curry is our main food.
    (and ရဲ႕ေနာက္က Noun ေရွ႕မွာ a, an, the ေတြမပါရင္ တစ္ခုတည္းကို ညႊန္းတာလို႔မွတ္။)
    Sub အနည္းကိန္းႏွစ္ခုကို and နဲ႔ဆက္ထားၿပီး Noun ေတြရဲ႕ေရွ႕မွာ   a, an, the ရွိမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တစ္ေယာက္စီ၊ တစ္ခုစီညႊန္းတယ္လို႔ မွတ္ပါ။ ႀကိယာကို အမ်ားကိန္းပဲ သံုးပါ။
1. The artist and the poet are brothers.
   2. My uncle and the teacher live in the same apartment.
   ကဲ… ဘယ္လိုလဲ… သေဘာေပါက္ရဲ႕လား။ စည္းကမ္းခ်က္ (၅)ခ်က္ရွိတယ္။ တစ္ခ်က္ ေဖာက္ဖ်က္ တာနဲ႔ Grammar Mistake ဆိုၿပီး ကိုယ္ေရးတဲ့စာေၾကာင္း အသံုးမက်ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ ဒါမွမမွန္ရင္ စာေရးလို႔မရဘူး။ အေသအခ်ာ က်က္မွတ္ၿပီးေတာ့ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ၾကည့္လိုက္။ အိုေကသြားမွာပါ။ (တစ္ခုေတာ့ ႀကဳိေျပာထားရဦးမယ္။ အခုေရးျပခဲ့တဲ့အခ်က္ (၅)ခ်က္အျပင္ ေနာက္ထပ္ အခ်က္(၂၀)ရွိေသးတယ္။ အေျခခံအဆင့္ေရးတတ္ေအာင္ သင္ေနတုန္း Grammar စာအုပ္လို ေရးျပေနရင္ ရႈပ္ကုန္မွာစိုးလို႔ ခ်န္ထားခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း သိပ္မလိုအပ္လို႔ ခ်န္ခဲ့တယ္လို႔ပဲမွတ္။ အေသးစိတ္သိခ်င္ရင္ေတာ့ ဆရာဦးသိန္းလြင္ရဲ႕ Grammar စာအုပ္၀ယ္ဖတ္ေပါ့။

ေေလ့က်င့္ခန္း(၃)
1. (be)          They  all --------- students.
2. (be)          I ---------- not a bad man.
3. (have)       Hla Hla --------- a small cat.
4. (come)      Misfortune never ------- alone.
5. (go)          Ko Ko -------- to Mandalay by train.
6. (work)       Ma Ma and Ko Ko ------- at the same factory.
7. (know)      He -------- about me.
8. (see)        God ------ the truth but waits.
9. (walk)       Kyaw Kyaw --------- in the morning everyday.
10.  (write)   Su Su ------- a letter to Hla Hla once a week.
11.  (make)   They ------- decision to give up smoking.
12.  (ask)     The old woman and her daughter ---------- for some money.
13.  (be)       Bread and milk ------ my favourite food.
14.  (live)     My father and the doctor --------- in the same place.
15.  (become) My friend and singer -----famous.
16.  (be)       Nilar and Thida ------ sisters.
17.  (kill)      A black and  white cat -------- the mice.
18.  (be) The white and black dog --------- sleeping near the door.
19.  (give)    My friend and class mate --------me a present.
20.  (advise) My teacher and benefactor ------- me not to do so.

ေလ့က်င့္ခန္း(၂)အေျဖမ်ား
1. I have an ambition.
2. I wish to be a doctor.
3. I have no parents.
4. I have (only) one uncle.
5. He is an engineer.
6. He is kind hearted.
7. He is (very) kind to me.
8. I have to go to school with his help.
9. I have passed the (10th standard examination) B.E.H.S, examination.
10.  I wish to join the Institute of medicine.
11.  But, my (examination) marks are not good. But, I do not get enough marks to join the Institute of Medicine.
12.  I have to join the University of Arts and Science.
13.  I think, it is better to join the University of Distance Education.
14.  I must try hard to read, write and speak in English.
15.  I must do all the exercises of The Best English magazine.
16.  I'll be a man who can read and write in English within one year.
17.  It will be very easy to find a (good) job, if I can read, write and speak in English.
18.  Life is nothing but struggle.
19.  I try my best to upgrade my life.
ၿပီးခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာမွာတုန္းက စာပိုဒ္ကို (၁၀)ေခါက္ဖတ္ျဖစ္သလား။ ကိုယ့္သိကၡာကိုကိုယ္ တိုင္တည္ ၿပီး ေျပာစမ္းပါ။ မဖတ္ျဖစ္ဘူးဆိုရင္ ငါဟာစိတ္ေပ်ာ့ညံ့တဲ့၊ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားနည္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲ ဆိုၿပီး စိတ္ဓာတ္ကို ျပင္လိုက္ပါ။ ဒီသင္ခန္းစာမွာ ဖတ္ျဖစ္ေအာင္ဖတ္မယ္ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီးဖတ္။
(၁၀)ေခါက္ဖတ္တဲ့အခါ (၃)ႀကိမ္ကစၿပီး ႀကိယာေတြကို သတိထားဖတ္။ စာပိုဒ္တစ္ခုလံုးမွာ ႀကိယာဘယ္ႏွစ္လံုးရွိသလဲ ဂရုစိုက္ၿပီးဖတ္။ ၿပီးေတာ့ Verb to be, am, is, are, was, were နဲ႔ သံုးထားတာေတြ သတိထားၾကည့္ It is --------. There is / are -------. Ppatterns ေတြနဲ႔ သံုးထားတာေတြ ဂရုစိုက္။
အသံထြက္ၿပီး က်ယ္က်ယ္ဖတ္ေနာ္။ တတ္ႏိုင္တဲ့သူက MP3/ MP4/ Phone နဲ႔ အသံသြင္းထား။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ဖတ္ၾကည့္။ တျဖည္းျဖည္း စာဖတ္မွန္လာတာ၊ ျမန္လာတာ ေတြ႕လိမ့္မယ္။ အနည္းဆံုး(၁၀)ေခါက္ မျဖစ္မေနဖတ္ေနာ္။ တစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့အခါ ကိုယ့္ရဲ႕စာဖတ္ႏႈန္းျမင့္လာတာ အေသအခ်ာေတြ႕ရလိမ့္မယ္။ (၁၀) ေခါက္ျပည့္ေအာင္မဖတ္ဘဲ အီးေယာင္၀ါးလုပ္ေနသူေတြကေတာ့ ဆရာခိုင္းတာမလုပ္ဘဲ ညာေနသူေတြျဖစ္လုိ႔ အျပစ္ရွိတယ္။ အဲဒီ  အျပစ္ေတြက ေနာင္တေတြျဖစ္ၿပီး ရင္ထဲမွာ ေနရာယူလာလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး မေပ်ာ္မရႊင္ျဖစ္လာလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို အျဖစ္ခံမယ့္အစား (၁၀)ေခါက္ကို စိတ္ပါလက္ပါ ဖတ္လိုက္စမ္း။ အလြန္ဆံုးၾကာ တစ္နာရီေပါ့။ လိမၼာပါတယ္.. ဖတ္ေနာ္။ အဂၤလိပ္စာ တတ္ခ်င္ရင္ ကိုယ္ဘာသာမဖတ္ဘဲ၊ မေရးဘဲ ဘယ္လိုမွ မတတ္ ႏိုင္ဘူး။ ဘာသင္တန္းတက္တက္ ေငြကုန္ရံုပဲရွိမယ္။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အားသြန္ခြန္စိုက္ ေရး၊ ဖတ္၊ ေျပာမွ တတ္မယ္ဆိုတာ နားလည္ထား စမ္းပါ။ ဒီတစ္နည္းပဲရွိလို႔ ဆရာက အခုလို က်စ္ေန ရစ္ေနရတာပါ။ ဆရာ့ေစတနာကို နားလည္ေနာ္။ ကဲ..ကဲ.. ခိုင္းတဲ့အတုိင္း မပ်က္ မကြက္ဖတ္ေပေတာ့၊ ဆရာ အေ၀းကနားစြင့္ေနမယ္။ အသံဖိုင္ သြင္းလို႔ရရင္ သြင္းၿပီး email attachment လုပ္ပို႔ထား။ ဆရာ နားေထာင္ေပးမယ္။
ၿပီးခဲ့တဲ့ သင္ခန္းစာကအေျဖေတြ ေျဖေပးရဦးမယ္။ ကိုယ့္အေျဖနဲ႔ မွန္/မမွန္ တိုက္ၾကည့္ဦး။ (၅)ခုလံုးမွန္ရင္ လူေတာ္ပဲ။ တပည့္လိမၼာပဲ။   

Answers
1. Coke wore a dark blue prison uniform in the prison.
2. Soho pub was in the centre of London.
3. Eric Masters was interested in the radio news programme.
4. The name of young detective was Richard Baxter.
5. Baxter's chief gave the order to Baxter to find Coke immediately.
ကဲ… အခုလည္း ေပးထားတဲ့စာပိုဒ္ကို ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ေမးခြန္းေတြ ေျဖၾကည့္ဦးေနာ္…။

THE MAN WHO ESCAPED
Episode 3
1. It is 6.30 in the evening now, and the wind is still blowing. It is getting colder. About ten miles away from Princeville Prison a man is hiding in a field. The wind is cutting through his thin prison uniform like a knife.
2. A dog is barking somewhere in the distance. Is it a police dog perhaps? The man in the field does not know. There is only one idea in his mind at the moment: he must find food and some warm clothes, but where?
   "I see someone escaped from Princeville Prison this morning."
   "Oh, really?"
   "Yes ..... Would you like to read about it? It's all here in the paper."
   "No, thank you."
3. The train is leaving the station now. Baxter is looking out of the window. He can see a thousand bright lights in the windows of pubs, cafes, houses and flats. Everywhere people are sitting down to warm meals and hot cups of tea. The world looks warm and comfortable.
   The man opposite Baxter is still talking.
   "The paper says the man was a spy . . . he gave important military secrets away. I hope the police catch him!"
   "Yes, so do I."

Answer these questions.
1. Where is a man hiding?
2. What is the idea of a man hiding in a field?
3. How many miles are there away from Paddington Station to London?
4. Who is sitting in a comfortable compartment?
5. What does Baxter see when he is looking out of the train window?

No comments:

Post a Comment